Nawyki utrudniające prowadzenie biznesu
Stawianie pytań samemu sobie, kwestionowanie własnych sposobów myślenia jest podstawową strategią w rozwoju biznesu.
Złe nawyki są często związane z godnym pożałowania zwyczajem kopiowania i wklejania.
Raz zrobione dobrze staje się wzorem do naśladowania.
Kluczem jest, aby nie brać niczego za pewnik i stale walczyć z siłą inercji!
Sprawdźmy zatem nawyki utrudniające prowadzenie biznesu.
Mylenie fundraisingu z magiczną różdżką
Pozyskiwanie funduszy od inwestorów jest często postrzegane jako „Święty Graal” liderów biznesu.
Celem każdego przedsiębiorstwa jest funkcjonowanie w oparciu o własne środki, bez wkładu kapitałowego.
Pozyskiwanie funduszy, choć często jest świetnym akceleratorem wzrostu, nie gwarantuje długoterminowej rentowności biznesu.
I wciąż jest wiele firm, które upadły po pozyskaniu funduszy.
Pamiętaj, że fundraising nie jest celem samym w sobie.
Ale środkiem do rozwoju Twojego biznesu, który prędzej czy później będzie musiał stanąć na własnych nogach.
Zapominanie, że świat się zmienia i spoczywanie na laurach
Posiadanie najlepszych produktów w danym momencie nie gwarantuje, że zawsze będziesz w czołówce tego, co będzie jutro.
Twoi konkurenci dostosowują się do Ciebie i ewoluują swoją ofertę w zależności od stanu rynku i tego, co oferuje.
Pojawiają się nowe technologie, a oni je wykorzystują i rozwijają swoją ofertę.
Aby utrzymać się na rynku i pozostać w czołówce, należy uważnie obserwować konkurencję.
I starać się dostosować swoją ofertę do nowych przyzwyczajeń konsumentów lub nowych technologii.
Możesz nawet przyjrzeć się temu, co robią inne sektory i w miarę możliwości przenieść to, co działa, do swojej firmy.
W ten sposób pozostaniesz w konkurencji i nigdy nie zostaniesz w tyle (lub nawet staniesz się prekursorem).
Jeśli tego nie zrobisz, być może ustąpisz miejsca nowemu uczestnikowi, który pewnego dnia może Cię zdetronizować.
Poznawaj nowe, ciekawe pomysły na prowadzenie biznesu i firmy – https://jak-zarabiac.com/pomysl-na-biznes-i-wlasna-firme/
Uznaj słuchanie klientów za drugorzędne
Spoczywanie na laurach może być zgubne dla Twojej firmy.
Co gorsza, niesłuchanie klientów może być prawdziwym źródłem dezercji z ich strony.
Ponieważ to, co na początku zaakceptują jako zwykłą wadę produktu, szybko może stać się powodem do reklamacji.
A spójrzmy prawdzie w oczy, najlepszym doradcą Twojego produktu jest osoba, która go używa i za niego płaci.
Możesz nawet być w stanie zaoferować produkt, który zaspokaja potrzeby, których jeszcze nie zidentyfikowali.
Ale które będziesz w stanie wykryć podczas rozmowy z nimi.
Wkładanie wszystkich jajek do jednego koszyka
Ile firm musiało zamknąć swoje drzwi z dnia na dzień, ponieważ klient reprezentujący 80% ich sprzedaży zbankrutował, przestał korzystać z ich usług lub zakwestionował fakturę?
Nie wkładanie wszystkich jajek do jednego koszyka może wydawać się oczywiste, ale jest to jeden z pierwszych złych odruchów przedsiębiorców.
To, co może okazać się dobrym interesem, może szybko stać się złym interesem dla firmy, zwłaszcza gdy marża jest niższa ze względu na wolumen.
Jeśli okaże się, że jeden z klientów stanowi więcej niż pewien procent Twojego biznesu, postaraj się podjąć środki zaradcze.
Czy to związane z urozmaiceniem oferty, czy ze zwielokrotnieniem liczby klientów.
Dywersyfikacja portfela klientów zmniejsza ryzyko działalności – https://www.netinbag.com/pl/business/what-is-business-diversification.html
Zapominanie o rozwijaniu bazy klientów
Strefą komfortu przedsiębiorcy jest najczęściej produkt, na którego dopracowanie poświęca on wiele godzin.
Niektórzy przedsiębiorcy spędzają wiele lat na ulepszaniu swojego produktu, nie testując go na rynku, myśląc, że kiedy zostanie wydany, sprzeda się sam.
Kiedy przychodzi czas na wprowadzenie produktu na rynek, okazuje się, że bardzo trudno jest go sprzedać.
Ale musisz przestać myśleć, że klienci sami przyjdą.
Nawet jeśli marketing szeptany może być doskonałym środkiem promocji, posiadanie najlepszego produktu nie musi oznaczać, że będzie się on sprzedawał.
Aby sprzedać swoją własność, trzeba znaleźć odpowiedni kanał dystrybucji, a także trzeba zrobić się znany do swoich klientów.
Nie pozostawaj w swojej strefie komfortu zbyt długo i szybko przetestuj swój produkt na rynku.
Zyskasz wiarygodność i szybko zidentyfikujesz tych, którzy mają wpływ na Twoją społeczność.
Zaangażowanie w produkt, wiedząc, że nie będzie możliwe zadowolenie klienta
Jest to klasyczna wada, którą jednak należy się zająć.
Chciwość pozostaje jednym z grzechów śmiertelnych przedsiębiorcy.
Nadal ważne jest, aby osiągać zyski, ale musisz dbać o zdrowie i reputację swojej firmy.
Czasami przedsiębiorca uwiedziony przez chciwość może podejmować decyzje, które są bliskie niemoralnym i mogą powodować problemy w dłuższej perspektywie.
Pamiętaj, że w takim przypadku możesz podlegać sankcjom.
Z drugiej strony, nie wszystkie umowy są dobre do podjęcia, inteligentny przedsiębiorca wie, jak przerwać negocjacje w odpowiednim momencie.
Ta rada jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy po raz pierwszy zakładają firmę.
Odłóżcie szaleństwo wielkości na później, woląc korzystać z okazji, które pojawiają się na waszej drodze, w miarę ich pojawiania się i w zależności od waszej zdolności do podjęcia produkcji.
Jak możesz uniknąć pokusy?
Ustal długoterminową wizję, buduj reputację swojej firmy wśród pracowników, klientów, dostawców i konkurencji.
Dbaj o nich, zamiast ich wykorzystywać, a będą bardziej skłonni pomóc Ci, gdy nadejdzie właściwy czas.
Komunikowanie się bez strategii
Założyłeś swoją firmę, jesteś z niej dumny i chcesz natychmiast przekazać informacje o swoim rozwiązaniu, swoich produktach lub usługach, zwłaszcza w prasie.
To jest błąd! Nie należy zbyt szybko pojawiać się w mediach, tylko dlatego, że „to dobrze wygląda”.
Zanim zaczniesz komunikować się na wszystkie strony, koniecznie upewnij się, że Twój model biznesowy i Twoje produkty są w pełni dopracowane.
Nie do pomyślenia byłoby nagłaśnianie swojej działalności, gdy model biznesowy jest jeszcze chwiejny (i nierentowny).
A struktura samej firmy jest niewystarczająca, by sprostać wysokiemu popytowi.
To będzie o wiele bardziej żenujące niż bycie niewidzialnym!
W związku z tym, jeśli czujesz się gotowy, aby zanurzyć się w komunikacji zewnętrznej, musisz wcześniej dokładnie określić, gdzie zamierzasz to zrobić.
Zadaj sobie następujące pytanie: „Dlaczego chcę się komunikować?
Następnie zastanów się, jaki wpływ chcesz osiągnąć: jeśli komunikujesz się tylko po to, aby Twoi przyjaciele Cię polubili, nie rób tego.
Z drugiej strony, jeśli chcesz pojawić się w artykule, aby zyskać widoczność wśród inwestorów lub swoich klientów, na przykład, może to mieć korzystny wpływ.
Nie wiedzieć, jak delegować zadania
Właścicielom firm często trudno jest delegować zadania.
Po długim okresie robienia wszystkiego samemu może być trudno naprawdę delegować zadania swoim pracownikom, którzy początkowo mogą być mniej wydajni niż Ty.
Ale spójrzmy prawdzie w oczy: pomiędzy Tobą – dzielącym swój czas – a pracownikiem skupionym na zadaniu, wynik po jego stronie będzie prawdopodobnie lepszy niż po Twojej.
Gdy tylko zdobędzie on umiejętności niezbędne do wykonania zadania.
Poza tym, jedną z zasad dobrej rekrutacji jest zatrudnianie lepszych od siebie, aby firma mogła się rozwijać.
Nie bądź więc dumny i deleguj zadania, bo nie możesz robić wszystkiego i ryzykować wypalenia.
Z drugiej strony, zatrudnienie kogoś nie oznacza, że można dać mu wszystko do zrobienia.
Trzeba będzie ocenić jego umiejętności, aby ocenić, co można mu powierzyć, a także jego umiejętności, aby delegować zadania jak najskuteczniej.
Powyższa lista, to najczęstsze nawyki utrudniające prowadzenie biznesu niemal z każdego sektora.
Warto ich unikać, aby zachować w dobrej formie zarówno firmę, jak i swoją kondycję psychiczną.